100% Gruppträning
IMG_0486

Vi har utvecklat roliga och effektiva gruppträningar som genomförs på olika ytor av anläggningen. Gruppträningspassen är kostnadsfria för dig som är medlem hos UPC och du anmäler dig till passen genom att logga in i schemat, klicka på det pass du vill veta mer om sen väljer att anmäla dig om det känns intressant.

I anslutning till löparbanan håller vi vårt Total Performance, ett intensivt cirkelträningspass för hela kroppen som garanterar ger energi, svett och träningsglädje. Våra ytor och det stora utbudet av utrustning gör att detta pass blir riktigt, riktigt bra och uppskattas av alla åldrar!

Inte medlem? Köp ett 20-kort för smidig bokning!

För dig som inte är medlem och som vill börja med att prova på vår gruppträning så kan du köpa ett dagskort för 150 kr och boka in dig via receptionen. Nästa steg är vårt 20-kort för 2.000 kr. Du får då ett medlemskort till UPC som fungerar för 20 st bokningar. Bokningar gör du enklast själv direkt via hemsidan eller via vår app.

Hur bokar man?

Ladda hem vår bokningsbara från App StoreSchemat kan du se längst ner på sidan, där kan du som medlem enkelt logga in och boka dig på pass. Du kan även ladda hem och boka via vår App för iPhones och Android.

Bokningsregler

– Bokning av klasser kan ske åtta dagar framåt och som senast 5 min innan passet börjar.
– Du kan ha upp till 6 passbokningar samtidigt.
– Avbokning skall ske senast 2 timmar innan passet börjar.
– Om du missar att avboka dig på tre klasser under en 30-dagarsperiod låses ditt konto under en månad.

Problem med inloggning?

Om du inte får inloggningen att fungera så beror det mest troligen på att din e-postadress inte är kopplad till ditt medlemsskap. Detta åtgärdas genom att mejla info@umeaperformance.se och ange ditt personnummer och gällande mejladress så uppdaterar vi medlemsregistret så snabbt vi bara kan.

VÅRA GRUPPTRÄNINGSPASS

Intensiv helkroppsträning där du får utmana hela kroppen. Vi arbetar med olika spännande redskap som battleropes, kettlebells, plintar, häckar, bollar, tanks, stakmaskiner, roddmaskiner, airdyne m.m. Passuppläggen varieras med chans att upptäcka nya roliga sätt att träna.

Upplägget passar så väl dig som gillar att träna hårt och ta ut dig, som dig som trivs att träna i grupp och vill ha allsidig helkroppsträning.

  

Vill du ha möjligheten att följa din puls under träningspass? Total performance PULS är en uppdaterad version av vårt pass Total performance som är intensiv helkroppsträning där du får utmana hela kroppen. Vi arbetar med olika spännande redskap som battleropes, kettlebells, plintar, häckar, bollar, tanks, stakmaskiner, roddmaskiner, airdyne m.m. Passuppläggen varieras med chans att upptäcka nya roliga sätt att träna. För en förhöjd träningsupplevelse kommer du ha möjligheten att följa din puls via en skärm under passet. Pulsband finns till utlåning i receptionen.

  

Jacob Lidström, @yogawithjacob håller yogaklasser på kampsportsmattan på UPC. Klasserna har sin grund i Iyengaryoga och Jacob guidar dig på bästa sätt för att hitta rätt i positioner. Dessa klasser fokuserar på rörlighet och återhämtning i kombination med funktionell styrka. Jacob blandar dynamiska flöden av positioner med en undervisande form av yoga där du får hjälp att hitta rätt. Passen innefattar avslappning och andningsövningar.

Ett pulsbaserat pass där vi håller till på cardioavdelningen i gymmet och använder oss av cyklar och andra konditionsmaskiner. Alla deltagare får låna ett pulsband som kopplas upp till en skärm. Där kan du som deltagare se pulsprofilen för dagens pass samt din egen puls under hela passet.

Under passet guidas du av instruktören med målet att försöka följa den utstakade pulsprofilen. Riktigt rolig och givande konditionsträning som passar alla oavsett nivå!

  

Rörlighetsträning där vi skapar rörelse genom hela kroppen. Begränsad rörlighet kan påverka dig på många sätt i vardagen såväl som i din träning. Du guidas genom rörlighetsövningar för fötter, höft, rygg, axlar och får inspiration på hur du kan applicera rörlighetsträning i din befintliga träning.

Ett träningspass som utformats för att stärka delar av kroppen där många idag upplever olika typer av besvär, så som nacke, axlar och ländrygg. Det är ett grundläggande pass där vi lägger fokus på teknik och att hitta rätt i olika övningar. Du får testa på olika typer av redskap och vikter i olika delar av gymmet. Inför passen samlas vi vid whiteboard tavlan i början av löparbanan.

Ett pass där vi fokuserar på snabbhet och explosivitet på ett varierat och roligt sätt. Vi använder olika redskap och övningar och väver in en längre vilotid mellan mellan repetitionerna/arbetet för att du ska kunna utföra övningarna mer explosivt.

IMG_0487Ett högintensivt kampsportsinspirerat pass bestående av slag- och sparktekniker på mittsar. Du behöver inga förkunskaper men passar framförallt dig som gillar effektiv och högintensiv träning.
Om ditt mål är att uppnå bättre kondition, rörlighet och explosivitet på ett roligt sätt är detta definitivt ett pass för dig!

Man jobbar i par men du behöver inte tänka på att få med dig en träningskompis. Instruktören ser till att du får någon att träna med. Passet är 55 minuter långt.

Ett pass inspirerat från brasiliansk jiu-jitsu, brottning och mma. Vi kombinerar individuella-, par-, och kampövningar för att på ett roligt sätt få effektiv helkroppsträning. Passet är intensivt och utmanar både styrka, explosivitet, rörlighet, koordination och uthållighet. Kamp-momenten gör också att du drivs att ta i det lilla extra som annars kan vara svårt när man tränar på egen hand.

Man jobbar i par men du behöver inte tänka på att få med dig en träningskompis. Instruktören ser till att du får någon att träna med. Passet är 55 minuter långt och kommer att lanseras på schemat till hösten. Kan bokas av större grupper redan idag, vid intresse mejla boka@umeaperformance.se